Μία επιτυχημένη φωτογραφία από πλευράς περιεχομένου, σίγουρα έχει και επιτυχημένη φόρμα. Το αντίστροφο δεν εξασφαλίζει υποχρεωτικά το περιεχόμενο και η φωτογραφία μπορεί να παραμένει φόρμα. Δηλαδή με άλλα λόγια, από μόνη της η σωστή τοποθέτηση των πραγμάτων στο κάδρο δεν συνεπάγεται αυτόματα και μια επιτυχημένη σύνθεση.
Η Diane Arbus φωτογραφίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις δίδυμες αδελφές, είναι από πλευράς φόρμας, με τη συμμετρία, σαν να μας δείχνει δύο διαφορετικές συναισθηματικές εκδοχές του ίδιου προσώπου. Το περιεχόμενο όμως είναι αυτό που πετυχαίνει να μεγενθύνει την πραγματικότητα της εικόνας, δίνοντάς μας την αίσθηση ενός ποιοτικού αθροίσματος μεγαλύτερου από το αριθμητικό. Το αποτέλεσμα της φωτογραφίας ως φόρμα και περιεχόμενο, είναι τόσο όμοιο αλλά και τόσο διαφορετικό από την πραγματικότητα από την οποία προήλθε. Κατ΄αυτή την έννοια η Φωτογραφία, περισσότερο από τις άλλες τέχνες, είναι αυτή που βρίσκεται στο κέντρο του σουρεαλιστικού εγχειρήματος.
Εν τέλει, στα μαθηματικά γνωρίζουμε ότι πάντα 1+1=2 και δεν μπορεί να είναι τίποτα άλλο. Στην επιτυχημένη σύνθεση όμως, ένα συν ένα μπορεί να κάνουν τρία, τέσσερα ή περισσότερα, μέσω της δυναμικής συνύπαρξης φόρμας και περιεχομένου, των ερμηνευτικών προσεγγίσεων και της επιτυχούς μεταμόρφωσης του πραγματικού.
© Diane Arbus - Δίδυμες, New Jersey, 1967