Με μάτια ορθάνοιχτα, με ψυχή ανοιχτή, με χαρά, μάθαινα να συνδέω τους δυό κόσμους. Από αυτό που υπάρχει μέσα, ελάχιστοεκφράζεται. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και μ’ όσα είναι έξω. Πόσο ψυχρές ήταν αυτές οι φωτογραφίες που φανερώνονταν. Ευχόμουν να μπορούσα να δαμάσω το χρόνο. Να επηρεάσω την αφήγηση. Μέχρι να καταλάβω πως πίσω από τις φωτογραφίες δεν ήμουνα εγώ, αλλά η ίδια η Τέχνη που δε με λυπόταν. Δεν την ένοιαζε καθόλου το ποιός ήμουν εγώ. Το μόνο που ήθελε, ήταν να γεννηθεί. Κατασπάραζε το εγώ μου σαν ύαινα, κάθε φορά που, ο ανόητος, θεωρούσα ότι ήμουν εγώ αυτός που τη γεννούσε κι όχι εκείνη εμένα. Βίωνα ακατάσχετα την υπεροψία της νιότης. Την έπαρση. Την εναντίωση στο ρεύμα. Την τιμωρία της διαφορετικότητας. Κι όμως, ήμουνα εκεί, παρέα με άλλους τόσους συνοδοιπόρους, τους οποίους δεν είχα τη δυνατότητα να γνωρίζω. Η μοναξιά της έρευνας μ’ έβαζε να κοιτώ μόνο μπροστά ή πίσω. Πλάϊ μου δεν υπήρχε κανείς, εκτός απ’ όταν χρειάζονταν. Τότε ξεφύτρωνε ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, όπως στα κλασσικά κινηματογραφικά σενάρια, ο βοηθός. Ο φίλος, που ποτέ δε μου έλειπε όταν τον είχα ανάγκη. 

Ήμουν αναγκασμένος να μάθω ν’ αποβάλλω κάθε σκέψη, για να μπορέσω ν’ ακολουθώ την αδιάκοπή της ορμή. Καταδικασμένος αναγκαστικά στην αφάνεια του παρατηρητή. Εκείνου που είναι υποχρεωμένος πρώτα να σωπάσει, ώστε να φτάσει αργότερα σε σημείο να υποθέσει. Όταν γεννιέται η υπόθεση, ο αγώνας για την απόδειξη της αλήθειας είναι αναπόφευκτος. Έτσι και βρεθεί κανείς στον κόσμο αυτό, είναι αναγκασμένος ν’ αντιμετωπίσει κάθε λογής ψευδαίσθηση. Όλα εκεί μέσα είναι τόσο αληθινά, όσο ακριβώς και ψεύτικα. Κανείς δεν ξέρει από που λάμπει εκείνο το φως που φωτίζει την αντίληψη. Αν είναι από μέσα ή απέξω. Όταν κάποιος κρατάει ένα φανάρι και φωτίζει, είναι περισσότεροι εκείνοι που μπορούν να δούν. Όταν όμως βαδίζει κανείς μες στο σκοτάδι ολομόναχος, δίχως το παραμικρό ίχνος φωτός τριγύρω, είναι αναγκασμένος να κινηθεί ψηλαφιστά. Να γνωρίσει την περιοχή με την μυρωδιά και την αφή και όχι με την όραση. Οι κινήσεις του γίνονται πιό προσεκτικές. Είναι αναγκασμένος να βαδίζει αργά. Να πατά σταθερά. Ν’ αποφεύγει τα λάθη. Ο στόχος του είν’ ένας και μοναδικός. Ν’ αδράξει το φως. 

Την έσφιξα σφιχτά με τα δάχτυλα στις παλάμες μου. Δίχως εκείνη, δεν θα ήμουν απολύτως τίποτα. Στη συντροφιά της, γινόμουν θεός. Ένοιωθα την ευτυχία της αιθέριας μετακίνησης να με διαπερνά. Του κάκου. Δεν είχα ποτέ ακούσει για μιά τέτοια δυνατότητα. Δε μπορούσα όμως να την αποφύγω. Μπορούσα να το αισθάνομαι, αλλά το μυαλό μου ήταν στραμένο αλλού. Δε μπορούσα ακόμη να διανοηθώ ότι είμουν εντελώς ανεξάρτητος από τον έξω κόσμο. Μέσα στο βαθύ μου ύπνο, αν ήμουν τυχερός, ονειρευόμουν. Όταν ξυπνούσα, δεν υπήρχε τίποτα. Που να ‘ξερα ο άμοιρος ότι το ξύπνημα δεν είχε καμία απολύτως σχέση με το αν είναι τα μάτια ανοιχτά ή κλειστά. Ούτε με τον αν κινείται ή αν αδρανεί το σώμα. Που να ‘ξερα ότι μόνο όταν η φαντασία είναι σε θέση ν’ αποδείξει την πραγματική της υπόσταση, να γίνει ύλη, μόνο τότε αισθάνεται κανείς πράγματι ξύπνιος κι αρχίζει να δοξάζει τη ζωή με τη χαρά του;

Πρόσφατα Άρθρα

News (27 Νοε 2018)

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Θεωρία και Εφαρμογή με τον Νίκο Τασούλα, φωτογράφο κοινωνικού ντοκουμέντου και θεάτρου την Πέμπτη 29 και Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018, 6.00 – 9.30 μμ. Στo πλαίσιo του...

News (26 Νοε 2018)

Το Κέντρο Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας Μεσσηνίας σε συνεργασία με την Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας και το Κέντρο Νέων Καλαμάτας, διοργανώνει Φωτογραφικό Διαγωνισμό με θέμα ‘’Αγροτική Παραγωγή...

News (26 Νοε 2018)

Η μοναδική Ελληνίδα φωτογράφος που αναδεικνύει ένα Ελληνικό σύμβολο. Η North Event και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επιχειρηματιών Πολωνίας “ΕΡΜΗΣ”, διοργανώνουν και παρουσιάζουν για πρώτη φορά στο...

Photo Clubs (19 Νοε 2018)

Η φωτογραφική ομάδα ΦΩΤΟ.κύτταρο είναι επίσημο σωματείο, έχει έδρα την πόλη της Λευκάδας και σκοπός της είναι η προώθηση και διάδοση της φωτογραφικής τέχνης,  η εκλέπτυνση της αισθητικής και η...

News (19 Νοε 2018)

Η Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας (Φ.Ο.ΚΑΛ), με συντονιστή τον Νίκο Ηλιόπουλο, δραστηριοποιείται φωτογραφικά και πολιτιστικά από τον Ιανουάριο του  2017 και στοχεύει στη δημιουργική ενασχόληση,...

News (15 Νοε 2018)

Ο Θάνος Σαββίδης παρουσιάζει έναν από τους «πατέρες» της φωτογραφίας, τον Andre Kertesz! Ο Andre Kertesz γεννήθηκε στη Βουδαπέστη το 1894 και ήταν αυτοδίδακτος στη φωτογραφία, με την οποία...

News (08 Νοε 2018)

Οι συμμετέχοντες μπορεί να είναι κάθε επιπέδου, από αρχάριοι μέχρι επαγγελματίες. Απαιτούνται, ωστόσο, βασικές γνώσεις χειρισμού της φωτογραφικής μηχανής. Για τις ημερήσιες εργασίες φωτογραφίας...

Education (30 Οκτ 2018)

  Η επιθυμία να γνωρίσω το έργο του Ray Metzker μου δημιουργήθηκε όταν είδα δύο φωτογραφίες του τραβηγμένες στην Ελλάδα. Μία στην Πάρο - ένα τοπίο από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις...

News (29 Οκτ 2018)

Με άξονα τον κοινό τους τίτλο «ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ» οι δυο φωτογράφοι παρουσιάζουν τις εντυπώσεις μιας πορείας στο χώρο και στο χρόνο, αναδεύοντας τη μνήμη τους μέσω των εικόνων. Ο Γιάννης Τζέμος στην ενότητα...

News (27 Οκτ 2018)

Η Φωτογραφική Ομάδα ΦοΖ, διοργανώνει συζήτηση με ομιλήτρια την Ζωή Μαυροσκότη, την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018 στις 8.30μ.μ. στο TwixtLab. Θα μας μιλήσει για τη σχέση της Φωτογραφίας με το Δίκαιο της...

News (25 Οκτ 2018)

Η ερώτηση «Ποιος είμαι εγώ;» παραπέμπει στην ταυτότητα και είναι μία από τις βασικότερες που καλούμαστε να απαντήσουμε στη ζωή μας. Μια ερώτηση που με το πέρασμα του χρόνου εμπλουτίζεται με ποικιλία...

News (22 Οκτ 2018)

Ο Όμιλος Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Φιλόπτωχο Αδελφότητα Ανδρών Θεσσαλονίκης εκθέτει τις αστρονομικές του φωτογραφίες στην Αίθουσα Τέχνης...