Ήταν απόλυτα φυσικό. Δε μπορούσα να διαχωρίσω τον εαυτό μου από τη σκέψη. Από τη στιγμή που η κάμερα είχε αποκτήσει καθοριστικό ρόλο για τη ζωή μου, είχα μεταβληθεί σε δρομέα αντοχής. Δεν υπήρχε τίποτα που να μην είχε σημασία. Το μυαλό μου είχε σπάσει σε χιλιάδες κοματάκια, σαν ο καθρέφτης ενός κόσμου που είχα ασυνείδητα βαλθεί να περισυλλέγω, λες κι όλ’ αυτά ήταν έξω από μένα. Λες και το μόνο που μ’ ενδιέφερε, δεν ήταν παρά να ψάχνω για όμορφες εικόνες του έξω κόσμου. Λες και δεν είχα ψυχή. 

Το δάκρυ της ευτυχίας, είναι μάλλον ο μεγαλύτερος θησαυρός που θα μπορούσε κάποιος ν’ αποκομίσει στη ζωή του, μιάς και την ευτυχία, μάλλον δεν είναι διόλου εύκολο να την αποκομίσει κανείς σε διάρκεια. Όπως ο έρωτας, έτσι κι εκείνη έρχεται και φεύγει. Μόνο έτσι θα μπορούσα να προσδιορίσω το συνεχές της απροσδιόριστο. Όταν αφιερώνεται κανείς εκατό τα εκατό στο εδω και το τώρα, αν δηλαδή βουτήξει βαθιά μέσα του, τότε είναι σα ν’ ανοίγει αυτόματα ένας δίαυλος μιάς άμεσης εσωτερικής σύνδεσης με την ακεραιότητα των στιγμών. Τότε αρχίζει επιτέλους να διαφαίνεται ένας λόγος επαρκής, ώστε να θελήσει να γνωρίσει τον εαυτό του. Αλλιώς ποιός ο λόγος να ζει; Ήθελα λοιπόν κι εγώ να τα καταφέρω. Ήθελα ν’ αυτονομηθώ. Μόλις το διαπίστωσα αυτό, τότε ακριβώς επήλθε και μιά τεράστια έκρηξη για να μου κόψει το δρόμο προς όλ’ αυτά. Ο φόβος. Ένας ανυπέρβλητος φόβος που είχε σχέση με το θάνατο και είχε τη δύναμη να πείθει τον καθένα ν’ αρνηθεί την ελευθερία, με αντάλλαγμα απλά και μόνο το δικαίωμα γι’ αναπνοή.

Ο έρωτας μ’ εγκατέλειπε διαρκώς, δίνοντας θέση στη λογική. Τα μαθηματικά της αναδύκνειαν συναρτήσεις. Προβλήματα που εφόσον έρχονταν στο φως, επιζητούσαν επίλυση. Η επιστήμη έπαιρνε τη θέση της Τέχνης. Η δράση μεταλλάσσονταν μαζί μου σε θεωρία. Σα να ‘χα βαλθεί να σκαρφαλώσω πάνω σ’ ένα ψηλό βουνό για να δω από την κορφή του όλα όσα είχα αφήσει πίσω. Όλα όσα είχα κάνει κι όλα όσα είχα υπερβεί. Μα ακόμη κι όταν συνέβαινε αυτό, υπήρχε κι άλλο. Κι άλλη δράση. Κι άλλη ακόμα πιό ψηλή κορφή. Τόσος κόπος για ν’ αποδειχτεί τελικά, οτι η απόλυτη λογική συνέπιπτε κι αυτή με τον έρωτα. Η έρευνα δεν υπακούει άλλο θεό, πέρα από τον ερευνητή. Η Τέχνη για τον καλλιτέχνη είναι έρευνα. Αυτός ο έρωτας είχε αρχίσει να παραλύει το σώμα μου και να γεμίζει μ’ ευθύνη το μυαλό μου. Ήταν ομολογούμενα ο πιό μοναχικός, αλλά κι ο πιο βαθύς και διαρκής που έζησα ποτέ. 

Το χαμόγελο της γνώσης είχε ήδη αρχίσει να σχηματίζεται στα χείλη μου. Μια αδιόρατη πανάρχαια ηδονή, διαπερνούσε το είναι μου τεντώνοντάς μου τα νεύρα. Ήταν η φύση μου τέτοια και δε μπορούσα να την αρνηθώ. Βέβαια δεν είχα τότε ακόμη καταλάβει ότι η φύση είναι απόλυτα ανεξέλεγκτη. Νόμιζα ότι ήμουνα μόνος. Δεν ήξερα ότι με τον τρόπο αυτό είχα αρχίσει να ψηλαφίζω τον καλύτερό μου φίλο. Είχα αρχίσει ν’ αναγνωρίζω τον εαυτό μου. Δεν είχα βέβαια υπολογίσει καθόλου οτι ο αγώνας του εγώ απέναντι στο είναι και το γίγνεσθαι, είναι κυριολεκτικά αιματηρός. Δεν είναι αρκετή μονάχα η κατανόηση για να τον τιθασσεύσει. Για την επίτευξη της ισορροπίας ήταν απαραίτητη απόλυτη συγκέντρωση. Η χαρά έμοιαζε με το αποτέλεσμα της επιτυχίας. Όταν εκείνη δεν έρχονταν, δεν έρχονταν τίποτα. Βλέπετε, η έρευνα είχε πάντοτε στόχο της την απόδειξη του αληθούς ή ψευδούς μιας υπόθεσης, που είναι γέννημα της ανθρώπινης φαντασίας. Η χαρά της απόδειξης της αλήθειας φαίνεται ότι είναι τόσο ισχυρή όσο η ηδονή του οργασμού. Απλά η διάρκειά της έχει τη δυνατότητα να είναι διαχρονική αν πρόκειται πράγματι γι’ αλήθεια. 

Πρόσφατα Άρθρα

News (03 Οκτ 2018)

Το εργαστήριο αφορά στο σχεδιασμό, την οργάνωση, την παραγωγή εικόνων, το editing και την υλοποίηση μιας φωτογραφικής εργασίας. Απευθύνεται σε φωτογράφους με ανάλογη εμπειρία. Απαιτούνται οι...

News (28 Σεπ 2018)

Ο Εθνικός Κήπος, το πιο δημοφιλές σημείο του Αττικού πρασίνου στην καρδιά της πρωτεύουσας, γίνεται πηγή έμπνευσης για τους λάτρεις της φωτογραφίας, στο διαγωνισμό “Ο Εθνικός Κήπος στις 4 εποχές του...

News (28 Σεπ 2018)

Η έκθεση παρουσιάζει τρία έργα που τοποθετούν τον άξονα της συζήτησης στον τρόπο με τον οποίο «βιώνουμε» –εξ αποστάσεως– την προσφυγική/μεταναστευτική κρίση, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα το ζήτημα του...

News (26 Σεπ 2018)

Γνωρίστε ενδιαφέρουσες  φωτογραφικές εργασίες, παράξτε φωτογραφίες, μοιραστείτε τις γνώσεις σας και συνεισφέρετε με τις εικόνες σας συνεργαζόμενοι στην συμπλήρωση ενός εικονοταμπλό. H ομάδα...

News (25 Σεπ 2018)

Athens is the cradle of Europe and the western culture. Today Greece is leaving long-lasting financial crises and austerity, the upcoming artists have found the way to expresses themselves through...

Art in Photography (19 Σεπ 2018)

Καθένας από εμάς έχει κληρονομήσει ένα μικρό ή μεγάλο αριθμό πολύτιμων φωτογραφιών. Είναι πολύτιμες δεδομένου ότι πρόκειται για εικόνες του εαυτού μας καθώς μεγαλώνει και επιπλέον προσφέρουν ένα...

Interviews (14 Σεπ 2018)

Η φωτογράφος Γεωργία Ματσαμάκη ανοίγει το ιπτάμενο σεντούκι της και αποκαλύπτει: Η Τέχνη είναι ένας κόσμος ψεύτικα μαγικός αλλά και μαγικά...

News (13 Σεπ 2018)

Έκθεση φωτογραφίας των μελών της Λέσχης των Φωτογραφικών Ομάδων «Φωτοπόροι» «Κλικers» και «Φ» Ομαδική έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Αναπολώντας το παρελθόν» των μελών της Λέσχης των Φωτογραφικών...

News (12 Σεπ 2018)

H έκθεση ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ 1985-2018 αναπτύσσεται σε οκτώ θεματικές ενότητες, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους από το 1985 έως το 2018. Θραύσματα εικόνων...

News (11 Σεπ 2018)

Στα έργα των φωτογράφων αυτής της έκθεσης, διακρίνουμε την προσπάθεια τους να αφομοιώσουν τις γνώσεις και τους διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους να προσεγγίσουν το ορατό, και να το μετατρέψουν σε...

News (10 Σεπ 2018)

O φωτογράφος Νικόλας Βεντουράκης, γνωστός μας από τις συμμετοχές του στο ΑPhF τα τελευταία χρόνια, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο . Καλεσμένος από τον Γιώργο Αναστασάκη και το South - Space for...

News (10 Σεπ 2018)

Σκηνές ζηλοτυπίας, αρμονικά ταιριάσματα, στενάχωρα διαζύγια, επανασυνδέσεις: οι διακυμάνσεις στην προσωπική ζωή των καλλιτεχνών, οι σεξουαλικές τους κατακτήσεις και τα σημάδια της συντριβής στον...