Ήταν απόλυτα φυσικό. Δε μπορούσα να διαχωρίσω τον εαυτό μου από τη σκέψη. Από τη στιγμή που η κάμερα είχε αποκτήσει καθοριστικό ρόλο για τη ζωή μου, είχα μεταβληθεί σε δρομέα αντοχής. Δεν υπήρχε τίποτα που να μην είχε σημασία. Το μυαλό μου είχε σπάσει σε χιλιάδες κοματάκια, σαν ο καθρέφτης ενός κόσμου που είχα ασυνείδητα βαλθεί να περισυλλέγω, λες κι όλ’ αυτά ήταν έξω από μένα. Λες και το μόνο που μ’ ενδιέφερε, δεν ήταν παρά να ψάχνω για όμορφες εικόνες του έξω κόσμου. Λες και δεν είχα ψυχή. 

Το δάκρυ της ευτυχίας, είναι μάλλον ο μεγαλύτερος θησαυρός που θα μπορούσε κάποιος ν’ αποκομίσει στη ζωή του, μιάς και την ευτυχία, μάλλον δεν είναι διόλου εύκολο να την αποκομίσει κανείς σε διάρκεια. Όπως ο έρωτας, έτσι κι εκείνη έρχεται και φεύγει. Μόνο έτσι θα μπορούσα να προσδιορίσω το συνεχές της απροσδιόριστο. Όταν αφιερώνεται κανείς εκατό τα εκατό στο εδω και το τώρα, αν δηλαδή βουτήξει βαθιά μέσα του, τότε είναι σα ν’ ανοίγει αυτόματα ένας δίαυλος μιάς άμεσης εσωτερικής σύνδεσης με την ακεραιότητα των στιγμών. Τότε αρχίζει επιτέλους να διαφαίνεται ένας λόγος επαρκής, ώστε να θελήσει να γνωρίσει τον εαυτό του. Αλλιώς ποιός ο λόγος να ζει; Ήθελα λοιπόν κι εγώ να τα καταφέρω. Ήθελα ν’ αυτονομηθώ. Μόλις το διαπίστωσα αυτό, τότε ακριβώς επήλθε και μιά τεράστια έκρηξη για να μου κόψει το δρόμο προς όλ’ αυτά. Ο φόβος. Ένας ανυπέρβλητος φόβος που είχε σχέση με το θάνατο και είχε τη δύναμη να πείθει τον καθένα ν’ αρνηθεί την ελευθερία, με αντάλλαγμα απλά και μόνο το δικαίωμα γι’ αναπνοή.

Ο έρωτας μ’ εγκατέλειπε διαρκώς, δίνοντας θέση στη λογική. Τα μαθηματικά της αναδύκνειαν συναρτήσεις. Προβλήματα που εφόσον έρχονταν στο φως, επιζητούσαν επίλυση. Η επιστήμη έπαιρνε τη θέση της Τέχνης. Η δράση μεταλλάσσονταν μαζί μου σε θεωρία. Σα να ‘χα βαλθεί να σκαρφαλώσω πάνω σ’ ένα ψηλό βουνό για να δω από την κορφή του όλα όσα είχα αφήσει πίσω. Όλα όσα είχα κάνει κι όλα όσα είχα υπερβεί. Μα ακόμη κι όταν συνέβαινε αυτό, υπήρχε κι άλλο. Κι άλλη δράση. Κι άλλη ακόμα πιό ψηλή κορφή. Τόσος κόπος για ν’ αποδειχτεί τελικά, οτι η απόλυτη λογική συνέπιπτε κι αυτή με τον έρωτα. Η έρευνα δεν υπακούει άλλο θεό, πέρα από τον ερευνητή. Η Τέχνη για τον καλλιτέχνη είναι έρευνα. Αυτός ο έρωτας είχε αρχίσει να παραλύει το σώμα μου και να γεμίζει μ’ ευθύνη το μυαλό μου. Ήταν ομολογούμενα ο πιό μοναχικός, αλλά κι ο πιο βαθύς και διαρκής που έζησα ποτέ. 

Το χαμόγελο της γνώσης είχε ήδη αρχίσει να σχηματίζεται στα χείλη μου. Μια αδιόρατη πανάρχαια ηδονή, διαπερνούσε το είναι μου τεντώνοντάς μου τα νεύρα. Ήταν η φύση μου τέτοια και δε μπορούσα να την αρνηθώ. Βέβαια δεν είχα τότε ακόμη καταλάβει ότι η φύση είναι απόλυτα ανεξέλεγκτη. Νόμιζα ότι ήμουνα μόνος. Δεν ήξερα ότι με τον τρόπο αυτό είχα αρχίσει να ψηλαφίζω τον καλύτερό μου φίλο. Είχα αρχίσει ν’ αναγνωρίζω τον εαυτό μου. Δεν είχα βέβαια υπολογίσει καθόλου οτι ο αγώνας του εγώ απέναντι στο είναι και το γίγνεσθαι, είναι κυριολεκτικά αιματηρός. Δεν είναι αρκετή μονάχα η κατανόηση για να τον τιθασσεύσει. Για την επίτευξη της ισορροπίας ήταν απαραίτητη απόλυτη συγκέντρωση. Η χαρά έμοιαζε με το αποτέλεσμα της επιτυχίας. Όταν εκείνη δεν έρχονταν, δεν έρχονταν τίποτα. Βλέπετε, η έρευνα είχε πάντοτε στόχο της την απόδειξη του αληθούς ή ψευδούς μιας υπόθεσης, που είναι γέννημα της ανθρώπινης φαντασίας. Η χαρά της απόδειξης της αλήθειας φαίνεται ότι είναι τόσο ισχυρή όσο η ηδονή του οργασμού. Απλά η διάρκειά της έχει τη δυνατότητα να είναι διαχρονική αν πρόκειται πράγματι γι’ αλήθεια. 

Πρόσφατα Άρθρα

News (19 Φεβ 2019)

Το έργο του Βασίλη Καρκατσέλη στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης 7+1 χωροΣυνθέσεις Τη ματιά του πάνω στο πως γεννιέται μια φωτογραφία, πως και κατά πόσο απεικονίζει την πραγματικότητα και ποια η...

News (18 Φεβ 2019)

Η Fujfjilm Hellas συμμετέχει στο λαμπρό φινάλε της έκθεσης “Ο Εθνικός Κήπος στις τέσσερις εποχές του χρόνου” με πλήρες πρόγραμμα καλλιτεχνικών showcases και παρουσίασης των κορυφαίων...

Photo Clubs (11 Φεβ 2019)

Η φωτογραφική ομάδα The PHOTO GANG ξεκίνησε διαδικτυακά πριν περίπου ένα χρόνο από τους ερασιτέχνες φωτογράφους Κωνσταντίνο Ευγενίδη και Γρηγόρη Βασιλειάδη.Η σκέψη μιας φωτογραφικής ομάδας με τα...

News (09 Φεβ 2019)

Το εργαστήρι «Τι στ’ αλήθεια φωτογραφίζω;» του Βασίλη Κάντα διερευνά την προβληματική γύρω από το «συνεχίζω να ελκύομαι από μια συγκεκριμένη φωτογραφία που έχω κάνει, για την οποία...

News (07 Φεβ 2019)

Την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου στις 7μ.μ. ο Γιώργος Βογιατζάκης, ο Νικηφόρος Μανδηλαράς και η Χρύσα Σκοπελίτη θα παρουσιάσουν οι ίδιοι τη δουλειά τους στις συναντήσεις της Πέμπτης στην Ελληνοαμερικανική...

News (04 Φεβ 2019)

Η έκθεση αποτελεί επιστέγασμα σεμιναρίου με τον ίδιο τίτλο που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Κέντρο και παρέδωσε ο Πλάτων Ριβέλλης σε συνολικά 80 φωτογράφους το τετραήμερο 18-21 Μαΐου 2018 στους Δελφούς...

News (01 Φεβ 2019)

Την Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 20:00 η Leica Akademie Greece, εγκαινιάζει την έκθεση φωτογραφίας Φωτογραφικών Εφαρμογών. Ομάδα σπουδαστών της Leica Akademie Greece, για το μάθημα...

News (30 Ιαν 2019)

Το φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης Orange Water 4 παρουσιάζει τον Χανιώτη φωτογράφο στην ατομική του έκθεση «Ερμηνεύοντας τα Σύννεφα» με μία σειρά φωτογραφικών...

News (30 Ιαν 2019)

Πώς μπορεί να αποτυπωθεί φωτογραφικά ο εαυτός;  Ο εαυτός μας προσδιορίζεται από τις προσωπικές μας στιγμές, τον ιδιωτικό μας χώρο, την καθημερινή μας ρουτίνα, αυτά που αγαπάμε και εκείνα που...

News (29 Ιαν 2019)

Αριστοτέλης Σαρρηκώστας «ΖΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΣ»  – 40 ΧΡΟΝΙΑ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ | Παρουσίαση στο Μέγαρο Παλαιάς Βουλής Οι Εκδόσεις «Μένανδρος»και ο φωτορεπόρτερ του Associated...

News (29 Ιαν 2019)

Από τις 14 μέχρι και τις  28 Φεβρουαρίου η έκθεση "Shoot me now" θα κοσμεί τους τοίχους της γκαλερί Moρφές, η οποία διοργανώνεται από τα Μαθήματα Φωτογραφίας στο...

News (29 Ιαν 2019)

Στα πλαίσια της ενότητας "ΚΥΠΡΙΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ", η Φωτογραφική Εταιρεία Κύπρου φιλοξενεί τον φωτογράφο Ανδρέα Βασιλείου. Ο Ανδρέας Βασιλείου είναι αυτοδίδακτος φωτογράφος. Του αρέσει η φωτογραφία...