Ο χώρος της αφαίρεσης, είν’ ένας χώρος απέραντος, που παρ’ όλ’ αυτά δεν αρκεί για να τη φιλοξενήσει ολοκληρωτικά. Δεν είναι τυχαίο που δείχνει να είναι το ζητούμενο της Τέχνης. Aυτό που καθορίζει το αρχέγονο βάθος της ύπαρξης, στην οποία μπορεί να οδηγήσει κάποιον το έργο της. Είναι κάτι, θα ‘λεγε κανείς, κοινό, αν βέβαια κάποιος γνωρίζει πως να δίνει σημασία στους χτύπους της καρδιάς του, τόσο όταν αφήνεται να νοιώσει, όσο κι όταν νοιώθει. Γιατί ανάμεσα στις ελαφρές αποχρώσεις του πουθενά, υπάρχουν απέραντες διαφορές. Ποιός καθορίζει το τι πρέπει αν όχι ο χρόνος; 

Ο κυρίαρχος ουρανός, ήταν έτοιμος κάθε στιγμή να πέσει στο κεφάλι μου, μήπως επιτέλους και καταλάβαινα τη σπουδαιότητα της ύπαρξης των θεόρατων βουνών, που κουβαλάνε στις κορφές τους όλο το βάρος της ατμόσφαιρας. Ολάκερο το βάρος της ευθύνης. Σε κανέναν δεν αρέσει να φυλάει σκοπιά. Χωρίς αυτή την υπηρεσία όμως, κανείς δε θα μπορούσε να κοιμηθεί ήσυχος. Δεν είχα ιδέα σε τι είχα μεταλλαχτεί τόσο καιρό που προσπαθούσα να σηκώσω στις πλάτες μου το βάρος του κόσμου, αξιοποιώντας τα μάγια που μου είχαν δοθεί από την επιστήμη. 

Φυσικά και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να χάσει κανείς τον εαυτό του από το να εμπιστευτεί μόνο και μόνο τα μάτια του. Που ν’ αποκτήσει και κάμερα και να μάθει ή να μη μάθει, τον τρόπο της χρήσης της. 

Δεν ήξερα τι σημαίνει η γνώση του εαυτού. Το άκουγα από παιδί και τρόμαζα. Είχα την εντύπωση ότι είναι κάτι που απαιτεί θυσίες. Βασικά δεν είχα ποτέ αντιληφθεί τη λεπτή σημασία της έννοιας πρέπει. Δεν είχα καν αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ του αντικειμένου και του υποκειμένου. Για μένα εκείνη την εποχή, το αντικείμενο ήταν υποκείμενο, δίνοντάς μου τη δυνατότητα να πιστεύω ότι ο κόσμος ήτανε αποκλειστικά δικός μου. Ότι εγώ τον όριζα. Αργότερα κατάλαβα ότι επειδή ακριβώς προσπαθούσα να τον ορίσω, ερχόμουνα σε αντίθεση μ’ αυτόν και φυσικά έτρωγα κατραπακιές, που είχαν σαν αποτέλεσμα τη βαθύτερη απομόνωσή μου. Ευτυχώς από την άλλη, γιατί αλλιώς δε θα είχα έρθει ποτέ σ’ επαφή με την αφαίρεση. Δεν είχα όμως άλλη επιλογή.

Όταν λοιπόν επιτέλους κατάλαβα ότι δεν ήμουνα παρά ένας συλλέκτης, μιά τράπεζα μνήμης, όταν κατάλαβα ότι οι βασικές μου επιλογές δεν ορίζονταν καθαρά από μένα, αλλά από μία τεράστια αλυσίδα γεγονότων, που έβρισκαν αντίκρυσμα αποκλειστικά και μόνο στη δική μου ευαισθησία, ένοιωσα απόλυτα εκείνη την ανάγκη του Ομήρου να τραγουδήσει τη γνώση του απο τις αφηγήσεις που είχε περισυλλέξει στην θητεία του σαν τυφλός μνήμων. Ήμουν ο αποδέκτης του τίποτα και ο μεταφραστής του σε ψέμα. Ένα ψέμα, που όσο πιο αληθινό έμοιαζε, τόσο πιο αποδεκτό γίνονταν σαν δικό. Δεν υπάρχει τρόπος να δώσει κανείς αιώνια ζωή στο τώρα. Αιώνια μνήμη μονάχα.

Πώς όμως θα μπορούσε να είναι κανείς αντικειμενικός μέσα σ’ αυτή την απόλυτη υποκειμενικότητα που απομονώνει τον άνθρωπο από τον εαυτό του;

Αυτό μάλλον γίνεται εφικτό μόνο όταν ισχύει μία συνθήκη που είν’ απαραίτητη για να υπάρξει κάθε τι. Η συνθήκη της ειρήνης. Δίχως αυτή, μάλλον δε γίνεται τίποτα.

Πρόσφατα Άρθρα

News (27 Νοε 2018)

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Θεωρία και Εφαρμογή με τον Νίκο Τασούλα, φωτογράφο κοινωνικού ντοκουμέντου και θεάτρου την Πέμπτη 29 και Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018, 6.00 – 9.30 μμ. Στo πλαίσιo του...

News (26 Νοε 2018)

Το Κέντρο Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας Μεσσηνίας σε συνεργασία με την Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας και το Κέντρο Νέων Καλαμάτας, διοργανώνει Φωτογραφικό Διαγωνισμό με θέμα ‘’Αγροτική Παραγωγή...

News (26 Νοε 2018)

Η μοναδική Ελληνίδα φωτογράφος που αναδεικνύει ένα Ελληνικό σύμβολο. Η North Event και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επιχειρηματιών Πολωνίας “ΕΡΜΗΣ”, διοργανώνουν και παρουσιάζουν για πρώτη φορά στο...

Photo Clubs (19 Νοε 2018)

Η φωτογραφική ομάδα ΦΩΤΟ.κύτταρο είναι επίσημο σωματείο, έχει έδρα την πόλη της Λευκάδας και σκοπός της είναι η προώθηση και διάδοση της φωτογραφικής τέχνης,  η εκλέπτυνση της αισθητικής και η...

News (19 Νοε 2018)

Η Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας (Φ.Ο.ΚΑΛ), με συντονιστή τον Νίκο Ηλιόπουλο, δραστηριοποιείται φωτογραφικά και πολιτιστικά από τον Ιανουάριο του  2017 και στοχεύει στη δημιουργική ενασχόληση,...

News (15 Νοε 2018)

Ο Θάνος Σαββίδης παρουσιάζει έναν από τους «πατέρες» της φωτογραφίας, τον Andre Kertesz! Ο Andre Kertesz γεννήθηκε στη Βουδαπέστη το 1894 και ήταν αυτοδίδακτος στη φωτογραφία, με την οποία...

News (08 Νοε 2018)

Οι συμμετέχοντες μπορεί να είναι κάθε επιπέδου, από αρχάριοι μέχρι επαγγελματίες. Απαιτούνται, ωστόσο, βασικές γνώσεις χειρισμού της φωτογραφικής μηχανής. Για τις ημερήσιες εργασίες φωτογραφίας...

Education (30 Οκτ 2018)

  Η επιθυμία να γνωρίσω το έργο του Ray Metzker μου δημιουργήθηκε όταν είδα δύο φωτογραφίες του τραβηγμένες στην Ελλάδα. Μία στην Πάρο - ένα τοπίο από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις...

News (29 Οκτ 2018)

Με άξονα τον κοινό τους τίτλο «ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ» οι δυο φωτογράφοι παρουσιάζουν τις εντυπώσεις μιας πορείας στο χώρο και στο χρόνο, αναδεύοντας τη μνήμη τους μέσω των εικόνων. Ο Γιάννης Τζέμος στην ενότητα...

News (27 Οκτ 2018)

Η Φωτογραφική Ομάδα ΦοΖ, διοργανώνει συζήτηση με ομιλήτρια την Ζωή Μαυροσκότη, την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018 στις 8.30μ.μ. στο TwixtLab. Θα μας μιλήσει για τη σχέση της Φωτογραφίας με το Δίκαιο της...

News (25 Οκτ 2018)

Η ερώτηση «Ποιος είμαι εγώ;» παραπέμπει στην ταυτότητα και είναι μία από τις βασικότερες που καλούμαστε να απαντήσουμε στη ζωή μας. Μια ερώτηση που με το πέρασμα του χρόνου εμπλουτίζεται με ποικιλία...

News (22 Οκτ 2018)

Ο Όμιλος Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Φιλόπτωχο Αδελφότητα Ανδρών Θεσσαλονίκης εκθέτει τις αστρονομικές του φωτογραφίες στην Αίθουσα Τέχνης...