Ο χώρος της αφαίρεσης, είν’ ένας χώρος απέραντος, που παρ’ όλ’ αυτά δεν αρκεί για να τη φιλοξενήσει ολοκληρωτικά. Δεν είναι τυχαίο που δείχνει να είναι το ζητούμενο της Τέχνης. Aυτό που καθορίζει το αρχέγονο βάθος της ύπαρξης, στην οποία μπορεί να οδηγήσει κάποιον το έργο της. Είναι κάτι, θα ‘λεγε κανείς, κοινό, αν βέβαια κάποιος γνωρίζει πως να δίνει σημασία στους χτύπους της καρδιάς του, τόσο όταν αφήνεται να νοιώσει, όσο κι όταν νοιώθει. Γιατί ανάμεσα στις ελαφρές αποχρώσεις του πουθενά, υπάρχουν απέραντες διαφορές. Ποιός καθορίζει το τι πρέπει αν όχι ο χρόνος; 

Ο κυρίαρχος ουρανός, ήταν έτοιμος κάθε στιγμή να πέσει στο κεφάλι μου, μήπως επιτέλους και καταλάβαινα τη σπουδαιότητα της ύπαρξης των θεόρατων βουνών, που κουβαλάνε στις κορφές τους όλο το βάρος της ατμόσφαιρας. Ολάκερο το βάρος της ευθύνης. Σε κανέναν δεν αρέσει να φυλάει σκοπιά. Χωρίς αυτή την υπηρεσία όμως, κανείς δε θα μπορούσε να κοιμηθεί ήσυχος. Δεν είχα ιδέα σε τι είχα μεταλλαχτεί τόσο καιρό που προσπαθούσα να σηκώσω στις πλάτες μου το βάρος του κόσμου, αξιοποιώντας τα μάγια που μου είχαν δοθεί από την επιστήμη. 

Φυσικά και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να χάσει κανείς τον εαυτό του από το να εμπιστευτεί μόνο και μόνο τα μάτια του. Που ν’ αποκτήσει και κάμερα και να μάθει ή να μη μάθει, τον τρόπο της χρήσης της. 

Δεν ήξερα τι σημαίνει η γνώση του εαυτού. Το άκουγα από παιδί και τρόμαζα. Είχα την εντύπωση ότι είναι κάτι που απαιτεί θυσίες. Βασικά δεν είχα ποτέ αντιληφθεί τη λεπτή σημασία της έννοιας πρέπει. Δεν είχα καν αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ του αντικειμένου και του υποκειμένου. Για μένα εκείνη την εποχή, το αντικείμενο ήταν υποκείμενο, δίνοντάς μου τη δυνατότητα να πιστεύω ότι ο κόσμος ήτανε αποκλειστικά δικός μου. Ότι εγώ τον όριζα. Αργότερα κατάλαβα ότι επειδή ακριβώς προσπαθούσα να τον ορίσω, ερχόμουνα σε αντίθεση μ’ αυτόν και φυσικά έτρωγα κατραπακιές, που είχαν σαν αποτέλεσμα τη βαθύτερη απομόνωσή μου. Ευτυχώς από την άλλη, γιατί αλλιώς δε θα είχα έρθει ποτέ σ’ επαφή με την αφαίρεση. Δεν είχα όμως άλλη επιλογή.

Όταν λοιπόν επιτέλους κατάλαβα ότι δεν ήμουνα παρά ένας συλλέκτης, μιά τράπεζα μνήμης, όταν κατάλαβα ότι οι βασικές μου επιλογές δεν ορίζονταν καθαρά από μένα, αλλά από μία τεράστια αλυσίδα γεγονότων, που έβρισκαν αντίκρυσμα αποκλειστικά και μόνο στη δική μου ευαισθησία, ένοιωσα απόλυτα εκείνη την ανάγκη του Ομήρου να τραγουδήσει τη γνώση του απο τις αφηγήσεις που είχε περισυλλέξει στην θητεία του σαν τυφλός μνήμων. Ήμουν ο αποδέκτης του τίποτα και ο μεταφραστής του σε ψέμα. Ένα ψέμα, που όσο πιο αληθινό έμοιαζε, τόσο πιο αποδεκτό γίνονταν σαν δικό. Δεν υπάρχει τρόπος να δώσει κανείς αιώνια ζωή στο τώρα. Αιώνια μνήμη μονάχα.

Πώς όμως θα μπορούσε να είναι κανείς αντικειμενικός μέσα σ’ αυτή την απόλυτη υποκειμενικότητα που απομονώνει τον άνθρωπο από τον εαυτό του;

Αυτό μάλλον γίνεται εφικτό μόνο όταν ισχύει μία συνθήκη που είν’ απαραίτητη για να υπάρξει κάθε τι. Η συνθήκη της ειρήνης. Δίχως αυτή, μάλλον δε γίνεται τίποτα.

Πρόσφατα Άρθρα

News (03 Οκτ 2018)

Το εργαστήριο αφορά στο σχεδιασμό, την οργάνωση, την παραγωγή εικόνων, το editing και την υλοποίηση μιας φωτογραφικής εργασίας. Απευθύνεται σε φωτογράφους με ανάλογη εμπειρία. Απαιτούνται οι...

News (28 Σεπ 2018)

Ο Εθνικός Κήπος, το πιο δημοφιλές σημείο του Αττικού πρασίνου στην καρδιά της πρωτεύουσας, γίνεται πηγή έμπνευσης για τους λάτρεις της φωτογραφίας, στο διαγωνισμό “Ο Εθνικός Κήπος στις 4 εποχές του...

News (28 Σεπ 2018)

Η έκθεση παρουσιάζει τρία έργα που τοποθετούν τον άξονα της συζήτησης στον τρόπο με τον οποίο «βιώνουμε» –εξ αποστάσεως– την προσφυγική/μεταναστευτική κρίση, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα το ζήτημα του...

News (26 Σεπ 2018)

Γνωρίστε ενδιαφέρουσες  φωτογραφικές εργασίες, παράξτε φωτογραφίες, μοιραστείτε τις γνώσεις σας και συνεισφέρετε με τις εικόνες σας συνεργαζόμενοι στην συμπλήρωση ενός εικονοταμπλό. H ομάδα...

News (25 Σεπ 2018)

Athens is the cradle of Europe and the western culture. Today Greece is leaving long-lasting financial crises and austerity, the upcoming artists have found the way to expresses themselves through...

Art in Photography (19 Σεπ 2018)

Καθένας από εμάς έχει κληρονομήσει ένα μικρό ή μεγάλο αριθμό πολύτιμων φωτογραφιών. Είναι πολύτιμες δεδομένου ότι πρόκειται για εικόνες του εαυτού μας καθώς μεγαλώνει και επιπλέον προσφέρουν ένα...

Interviews (14 Σεπ 2018)

Η φωτογράφος Γεωργία Ματσαμάκη ανοίγει το ιπτάμενο σεντούκι της και αποκαλύπτει: Η Τέχνη είναι ένας κόσμος ψεύτικα μαγικός αλλά και μαγικά...

News (13 Σεπ 2018)

Έκθεση φωτογραφίας των μελών της Λέσχης των Φωτογραφικών Ομάδων «Φωτοπόροι» «Κλικers» και «Φ» Ομαδική έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Αναπολώντας το παρελθόν» των μελών της Λέσχης των Φωτογραφικών...

News (12 Σεπ 2018)

H έκθεση ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ 1985-2018 αναπτύσσεται σε οκτώ θεματικές ενότητες, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους από το 1985 έως το 2018. Θραύσματα εικόνων...

News (11 Σεπ 2018)

Στα έργα των φωτογράφων αυτής της έκθεσης, διακρίνουμε την προσπάθεια τους να αφομοιώσουν τις γνώσεις και τους διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους να προσεγγίσουν το ορατό, και να το μετατρέψουν σε...

News (10 Σεπ 2018)

O φωτογράφος Νικόλας Βεντουράκης, γνωστός μας από τις συμμετοχές του στο ΑPhF τα τελευταία χρόνια, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο . Καλεσμένος από τον Γιώργο Αναστασάκη και το South - Space for...

News (10 Σεπ 2018)

Σκηνές ζηλοτυπίας, αρμονικά ταιριάσματα, στενάχωρα διαζύγια, επανασυνδέσεις: οι διακυμάνσεις στην προσωπική ζωή των καλλιτεχνών, οι σεξουαλικές τους κατακτήσεις και τα σημάδια της συντριβής στον...