Ποτέ δε θα μπορούσα να φανταστώ ότι η φαντασία είναι γέννημα της λογικής. Aποτέλεσμα υποθέσεων και υπολογισμών. Όσο καλύτερα γνωρίζει κανείς, τόσο ορθώτερα υπολογίζει το αποτέλεσμα. Όσο πιό κοντά πλησιάζει στο απίθανο, τόσο πιό πολύ το επιδιώκει. Κι όσο περισσότερο το επιδιώκει, τόσο πιό κοντά φτάνει, αλλά μόλις το αγγίξει, εκείνο εξαφανίζεται, αποδεικνύοντας την ανελέητη ισχύ του νόμου της πληροφορίας. Μόλις γίνει γνωστή παύει αυτόματα να υπάρχει. Έτσι ποτέ δεν υπάρχει τέλος. Ποτέ τίποτα δεν είναι αρκετό. Ακόμα κι αυτή η ίδια η γνώση.

Μέχρι να μάθω ν’ ακούω τη μουσική που χάριζε ο κόσμος στο βλέμμα μου, μέχρι να καθαρίσει η ομίχλη που σκέπαζε την αντίληψη, είχα χάσει πολλά. Είχα όμως κερδίσει κι άλλα τόσα. Είχε έρθει αναμφισβήτητα, ο καιρός της βουτιάς. Τι απαιτεί η Τέχνη από τους υποτακτικούς της, αν όχι Έρωτα; Αν κάποιος φτάσει κοντά της και την αγγίξει, δεν είναι δυνατόν να μη μαγευτεί. Είναι αδύνατον να μην αρχίσει να κάνει ό,τι μπορεί για να τον αγαπήσει. Η Τέχνη, όσο ξέρει ν’ αγαπά την τελειότητα, άλλο τόσο απεχθάνεται την ατέλεια. Ξέρει καλά τόσο να εξυψώνει, όσο και να καταρρακώνει. Μοιάζει να είναι το πιό αχρείαστο, αλλά και το πιο  απαραίτητο δράμα. Μέσα της φωλιάζει η ανθρώπινη ψυχή. Όσο την άγγιζα, τόσο εξαφανίζονταν οι εικόνες. Κι όσο εκείνες εξαφανίζονταν, τόσο περισσότερο άρχιζε να φανερώνεται η καταπατημένη τους ουσία. 

Οι στιγμές, μετρoύν σαν αιώνες μέσα στο σκοτάδι. Έπρεπε λοιπόν να περάσω αιώνες μοναξιάς γιά να καταφέρω να ψυχανεμιστώ την αρμονία της σκέψης, με τις καταστάσεις των πραγμάτων που βρίσκονται στο φως. Είναι άραγε τα ίδια τα πράγματα ή οι σκέψεις που εκείνα προκαλούν, η κυρίαρχη πρόταση; Είναι ο ίδιος ο χωροχρόνος ή η μνήμη της εμπειρίας μας μέσα του, αυτό που διαμορφώνει την υποκειμενική μας αντίληψη; Όσο κι αν θα ‘θελα να το αρνηθώ, ήμουν οικτρά φυλακισμένος μες στη μνήμη. Παρ’ ότι είχα μάθει ν’ ανοίγομαι και να ξεγελάω τον εαυτό μου με το πρόσχημα της δημιουργίας, η αντίληψη μου είχε ήδη αρχίσει να με ξεπερνά. Δεν έμενε παρά να της εμπιστευτώ το τιμόνι σ’ εκείνη την απίθανη περιήγηση.

Ο κόσμος απλώνονταν μπροστά στα πόδια μου μεγάλος και μικρός. Κι εγώ το ίδιο. Ταυτόχρονα. Μεγάλος, καθώς είχα τη δυνατότητα της αυτόματης επίδρασης επάνω του απαθανατίζοντάς τον και μικρός, κάθε στιγμή που ένοιωθα την αδυναμία της έκφρασης του βιώματός μου. Κάθε που, όσο κι αν είχα μελετήσει τα πάντα, το αποτέλεσμα ήταν αδιάφορο για τις βλέψεις μου, ένοιωθα να γλυστράω όλο και πιό βαθιά στην άβυσσο της απόγνωσης. Τι ήταν στ’ αλήθεια αυτό που αναζητούσα; Ποιά ήταν εκείνα τα τερτίπια του καθάριου βλέμματος, που θα μπορούσαν ν’ αγγίξουν την ακέραια Τέχνη;

Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος ήταν πράγματι τεράστιος. Εγώ ο μικρός. Το πλεονέκτημά μου, ήταν ότι χωρίς εμένα ούτε κι εκείνος θα υπήρχε. Από μένα εξαρτιώνταν η αλήθεια και το ψέμα του. Το σκοτάδι και η λάμψη του. Από τη δική μου αποδοχή. Μία αποδοχή της οποίας την αξία δεν ήταν διόλου εύκολο να διανοηθώ. Την αποδοχή της ευθύνης που μου αναλογούσε στην αλλαγή. Μιάς αλλαγής της οποίας ούτε καν φανταζόμουν ότι θα ‘μουνα συντελεστής. Την αλλαγή της λάμψης των αστεριών με γράμματα κι αριθμούς. Την αποκαθήλωση της μαγείας, αλλά συνάμα και της απόδειξης της αέναής της αναγκαιότητας. Ο άνθρωπος θύμα της επιστήμης κι εγώ θύμα του ανθρώπου που κουβαλούσα μέσα στο ανεξερεύνητό μου υποσυνείδητο. Ήμουν υπόδικος του αγνώστου που κυβερνούσε. Ήμουν ο εξερευνητής της αβύσσου.

Πρόσφατα Άρθρα

News (19 Απρ 2019)

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης διοργανώνει και παρουσιάζει την Τρίτη 7 Μαΐου στις 20:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ Βίλα Καπαντζή – Βασιλίσσης Όλγας 108  την έκθεση...

News (19 Απρ 2019)

Στο πλαίσιο του προγράμματος δράσης του για το 2019, το Φωτογραφικό Kέντρο Θεσσαλονίκης διοργανώνει για 24η συνεχόμενη χρονιά ομαδική έκθεση μαθητικής φωτογραφίας, που θα ξεκινήσει πριν το Πάσχα και...

News (15 Απρ 2019)

Η απεικόνιση της γυναικείας μορφής στην τέχνη χρονολογείται από τις απαρχές της ανθρώπινης προσπάθειας να αφήσει ένα ίχνος χάριν έκφρασης, τελετουργίας ή επικοινωνίας. Κινείται επίσης παράλληλα με...

News (15 Απρ 2019)

Ένα βιβλίο απόσταγμα για Φωτογράφους, φωτογραφίες, εποχές. Μία προσωπική προσέγγιση στο φωτογραφικό έργο άλλων, ένας σχολιασμός πάνω στις εντυπώσεις που ο κάθε Φωτογράφος αφήνει να δημιουργηθούν,...

News (15 Απρ 2019)

Η Φωτογραφική Λέσχη Λιβαδειάς διοργανώνει έκθεση φωτογραφίας στο Art Cafe Αστραδενή, από την Δευτέρα 15 Απριλίου 2019 μέχρι την Κυριακή 21 Απριλίου 2019,  στα πλαίσια του προγράμματος "Μνήμη...

News (12 Απρ 2019)

Μετά από την μεγάλη επιτυχία του 1ου και του 2ου Photosphere, το Διεθνές Φεστιβάλ των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, συνεχίζει το ταξίδι του και υπόσχεται άλλα δύο υπέροχα καλοκαιρινά...

News (10 Απρ 2019)

 Η Γκαλερί Σκουφά σας προσκαλεί στην ομαδική της έκθεση με τίτλο "POP in", την Πέμπτη 11 Απριλίου στις 19:30. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 4 Μαΐου 2019.  Δημοφιλή είδωλα, διάσημα...

News (10 Απρ 2019)

Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Νέας Σμύρνης θα φιλοξενήσει την έκθεση φωτογραφίας του Φώτη Καζάζη με τίτλο “Ελλάδα -Ελλάδα” στον Δημοτικό Πολυχώρο Γαλαξίας κατά το διάστημα 8 ως 15 Απριλίου. Η...

News (10 Απρ 2019)

Πρόσκληση συμμετοχής Καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων συμμετοχής: Παρασκευή, 19 Απριλίου 2019. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης (Π.Δ.Ε) και τo Σχολείο Ευρωπαϊκής...

News (10 Απρ 2019)

Το Photometria International Photography Festival ανοίγει τις πόρτες του για 11η συνεχόμενη χρονιά.  Πενήντα έξι χρόνια έχουν περάσει από το λόγο του Martin Luther King και η...

News (09 Απρ 2019)

Το γυμνό διαχρονικά στάθηκε σημαντικό και αναπόσπαστο θέμα στην φωτογραφική δημιουργία. Αποθεώθηκε από την κλασσική αρχαιότητα και την Αναγέννηση και στην πορεία του χρόνου κατέχει περίοπτη θέση...

Education (09 Απρ 2019)

Στην πατρίδα του την Πολωνία, ο Stanislaw Ignacy Witkiewicz απολαμβάνει τις τιμές του εθνικού ήρωα. Η αυτοκτονία του στις 18 Σεπτεμβρίου 1939, ημέρα κατά την οποία τα ρωσικά...