Ποτέ δε θα μπορούσα να φανταστώ ότι η φαντασία είναι γέννημα της λογικής. Aποτέλεσμα υποθέσεων και υπολογισμών. Όσο καλύτερα γνωρίζει κανείς, τόσο ορθώτερα υπολογίζει το αποτέλεσμα. Όσο πιό κοντά πλησιάζει στο απίθανο, τόσο πιό πολύ το επιδιώκει. Κι όσο περισσότερο το επιδιώκει, τόσο πιό κοντά φτάνει, αλλά μόλις το αγγίξει, εκείνο εξαφανίζεται, αποδεικνύοντας την ανελέητη ισχύ του νόμου της πληροφορίας. Μόλις γίνει γνωστή παύει αυτόματα να υπάρχει. Έτσι ποτέ δεν υπάρχει τέλος. Ποτέ τίποτα δεν είναι αρκετό. Ακόμα κι αυτή η ίδια η γνώση.

Μέχρι να μάθω ν’ ακούω τη μουσική που χάριζε ο κόσμος στο βλέμμα μου, μέχρι να καθαρίσει η ομίχλη που σκέπαζε την αντίληψη, είχα χάσει πολλά. Είχα όμως κερδίσει κι άλλα τόσα. Είχε έρθει αναμφισβήτητα, ο καιρός της βουτιάς. Τι απαιτεί η Τέχνη από τους υποτακτικούς της, αν όχι Έρωτα; Αν κάποιος φτάσει κοντά της και την αγγίξει, δεν είναι δυνατόν να μη μαγευτεί. Είναι αδύνατον να μην αρχίσει να κάνει ό,τι μπορεί για να τον αγαπήσει. Η Τέχνη, όσο ξέρει ν’ αγαπά την τελειότητα, άλλο τόσο απεχθάνεται την ατέλεια. Ξέρει καλά τόσο να εξυψώνει, όσο και να καταρρακώνει. Μοιάζει να είναι το πιό αχρείαστο, αλλά και το πιο  απαραίτητο δράμα. Μέσα της φωλιάζει η ανθρώπινη ψυχή. Όσο την άγγιζα, τόσο εξαφανίζονταν οι εικόνες. Κι όσο εκείνες εξαφανίζονταν, τόσο περισσότερο άρχιζε να φανερώνεται η καταπατημένη τους ουσία. 

Οι στιγμές, μετρoύν σαν αιώνες μέσα στο σκοτάδι. Έπρεπε λοιπόν να περάσω αιώνες μοναξιάς γιά να καταφέρω να ψυχανεμιστώ την αρμονία της σκέψης, με τις καταστάσεις των πραγμάτων που βρίσκονται στο φως. Είναι άραγε τα ίδια τα πράγματα ή οι σκέψεις που εκείνα προκαλούν, η κυρίαρχη πρόταση; Είναι ο ίδιος ο χωροχρόνος ή η μνήμη της εμπειρίας μας μέσα του, αυτό που διαμορφώνει την υποκειμενική μας αντίληψη; Όσο κι αν θα ‘θελα να το αρνηθώ, ήμουν οικτρά φυλακισμένος μες στη μνήμη. Παρ’ ότι είχα μάθει ν’ ανοίγομαι και να ξεγελάω τον εαυτό μου με το πρόσχημα της δημιουργίας, η αντίληψη μου είχε ήδη αρχίσει να με ξεπερνά. Δεν έμενε παρά να της εμπιστευτώ το τιμόνι σ’ εκείνη την απίθανη περιήγηση.

Ο κόσμος απλώνονταν μπροστά στα πόδια μου μεγάλος και μικρός. Κι εγώ το ίδιο. Ταυτόχρονα. Μεγάλος, καθώς είχα τη δυνατότητα της αυτόματης επίδρασης επάνω του απαθανατίζοντάς τον και μικρός, κάθε στιγμή που ένοιωθα την αδυναμία της έκφρασης του βιώματός μου. Κάθε που, όσο κι αν είχα μελετήσει τα πάντα, το αποτέλεσμα ήταν αδιάφορο για τις βλέψεις μου, ένοιωθα να γλυστράω όλο και πιό βαθιά στην άβυσσο της απόγνωσης. Τι ήταν στ’ αλήθεια αυτό που αναζητούσα; Ποιά ήταν εκείνα τα τερτίπια του καθάριου βλέμματος, που θα μπορούσαν ν’ αγγίξουν την ακέραια Τέχνη;

Η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος ήταν πράγματι τεράστιος. Εγώ ο μικρός. Το πλεονέκτημά μου, ήταν ότι χωρίς εμένα ούτε κι εκείνος θα υπήρχε. Από μένα εξαρτιώνταν η αλήθεια και το ψέμα του. Το σκοτάδι και η λάμψη του. Από τη δική μου αποδοχή. Μία αποδοχή της οποίας την αξία δεν ήταν διόλου εύκολο να διανοηθώ. Την αποδοχή της ευθύνης που μου αναλογούσε στην αλλαγή. Μιάς αλλαγής της οποίας ούτε καν φανταζόμουν ότι θα ‘μουνα συντελεστής. Την αλλαγή της λάμψης των αστεριών με γράμματα κι αριθμούς. Την αποκαθήλωση της μαγείας, αλλά συνάμα και της απόδειξης της αέναής της αναγκαιότητας. Ο άνθρωπος θύμα της επιστήμης κι εγώ θύμα του ανθρώπου που κουβαλούσα μέσα στο ανεξερεύνητό μου υποσυνείδητο. Ήμουν υπόδικος του αγνώστου που κυβερνούσε. Ήμουν ο εξερευνητής της αβύσσου.

Πρόσφατα Άρθρα

Photo Clubs (19 Νοε 2018)

Η φωτογραφική ομάδα ΦΩΤΟ.κύτταρο είναι επίσημο σωματείο, έχει έδρα την πόλη της Λευκάδας και σκοπός της είναι η προώθηση και διάδοση της φωτογραφικής τέχνης,  η εκλέπτυνση της αισθητικής και η...

News (19 Νοε 2018)

Η Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας (Φ.Ο.ΚΑΛ), με συντονιστή τον Νίκο Ηλιόπουλο, δραστηριοποιείται φωτογραφικά και πολιτιστικά από τον Ιανουάριο του  2017 και στοχεύει στη δημιουργική ενασχόληση,...

News (15 Νοε 2018)

Ο Θάνος Σαββίδης παρουσιάζει έναν από τους «πατέρες» της φωτογραφίας, τον Andre Kertesz! Ο Andre Kertesz γεννήθηκε στη Βουδαπέστη το 1894 και ήταν αυτοδίδακτος στη φωτογραφία, με την οποία...

News (08 Νοε 2018)

Οι συμμετέχοντες μπορεί να είναι κάθε επιπέδου, από αρχάριοι μέχρι επαγγελματίες. Απαιτούνται, ωστόσο, βασικές γνώσεις χειρισμού της φωτογραφικής μηχανής. Για τις ημερήσιες εργασίες φωτογραφίας...

Education (30 Οκτ 2018)

  Η επιθυμία να γνωρίσω το έργο του Ray Metzker μου δημιουργήθηκε όταν είδα δύο φωτογραφίες του τραβηγμένες στην Ελλάδα. Μία στην Πάρο - ένα τοπίο από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις...

News (29 Οκτ 2018)

Με άξονα τον κοινό τους τίτλο «ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ» οι δυο φωτογράφοι παρουσιάζουν τις εντυπώσεις μιας πορείας στο χώρο και στο χρόνο, αναδεύοντας τη μνήμη τους μέσω των εικόνων. Ο Γιάννης Τζέμος στην ενότητα...

News (27 Οκτ 2018)

Η Φωτογραφική Ομάδα ΦοΖ, διοργανώνει συζήτηση με ομιλήτρια την Ζωή Μαυροσκότη, την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018 στις 8.30μ.μ. στο TwixtLab. Θα μας μιλήσει για τη σχέση της Φωτογραφίας με το Δίκαιο της...

News (25 Οκτ 2018)

Η ερώτηση «Ποιος είμαι εγώ;» παραπέμπει στην ταυτότητα και είναι μία από τις βασικότερες που καλούμαστε να απαντήσουμε στη ζωή μας. Μια ερώτηση που με το πέρασμα του χρόνου εμπλουτίζεται με ποικιλία...

News (22 Οκτ 2018)

Ο Όμιλος Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Φιλόπτωχο Αδελφότητα Ανδρών Θεσσαλονίκης εκθέτει τις αστρονομικές του φωτογραφίες στην Αίθουσα Τέχνης...

News (21 Οκτ 2018)

Αναζητώντας τον Ηράκλειτο,  Περιπατητική φωτογραφία και φιλοσοφία.  'Ενα μηνιαίο εργαστήριο καλλιτεχνικής φωτογραφίας με εισηγητές τον Georges Salameh και τον Αλέξη...

News (20 Οκτ 2018)

Συνειδητό όνειρό (διαυγές όνειρο) είναι κάθε όνειρο κατά το οποίο το άτομο έχει συνείδηση ότι ονειρεύεται ενώ το όνειρο είναι σε πλήρη εξέλιξη. Κατά τη διάρκεια του συνειδητού ονείρου, είναι δυνατό...

News (17 Οκτ 2018)

Η ελληνική αποστολή του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης IOM Greece με την ευγενική χορηγία της εταιρίας ΔΕΛΤΑ διοργανώνει στο Museum of Cycladic Art τη φωτογραφική έκθεση “Light on the move” με...