-I told to myself that eyEaЯt is a photographer, depicting feelings of a Seahorse since many years. Tha last ten years eyEaЯt has been living between Greece, the Netherlands and Sweden. "I Survived today" is an analogue negative material combined with digital mixed media.eyEaRts pictures are inner self-portraits, themed on everyday situations, memories and self-critisism. And nothing more_ άλeξ papaioannou
-I told yo myself that eyEaЯt is a photographer, depicting feelings of a Seahorse since many years. Tha last ten years eyEaЯt has been living between Greece, the Netherlands and Sweden. "I Survived today" is an analogue negative material combined with digital mixed media.eyEaRts pictures are inner self-portraits, themed on everyday situations, memories and self-critisism. And nothing more_ άλeξ papaioannou
Οι Ιππόκαμποι του ʼλεξ δεν είναι τίποτα άλλο από «αίθουσες αναμονής» για αναμνήσεις.
Επιστημονικές μελέτες μάς ταυτοποιούν πως ο ιππόκαμπος παίζει στον εγκέφαλο τον ρόλο του «διαλογέα» των γεγονότων, τα οποία στη συνέχεια αποθηκεύονται στη «μόνιμη» μνήμη, είναι αυτός που βοηθά τον άνθρωπο να «πλοηγείται» στο χώρο. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα φυλογενετικά τμήματα του εγκεφάλου και αποτελεί μέρος του μεταιχμιακού συστήματος, σχετίζεται με την ενοποίηση της επεισοδιακής μνήμης που είναι οι αναμνήσεις από περιστατικά για τα οποία έχουμε προσωπική εμπειρία και τα συναφή συναισθήματα που προκύπτουν από αυτά τα βιώματα.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σε συνέντευξη που τηλεφωνικά μάς έδωσε εξηγεί πως η εμμονή του αυτή μετεξελίχθηκε σε τέχνη. Οι ιππόκαμποι του μεταφέρουν πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη.
Ένα φαινομένο, το οποίο πράσφατα έχει καταγραφεί από ερευνητές, είναι αυτό το οποίο ονομάζουν ριπιδισμοί ή υψίσυχνες ταλαντώσεις (ripples) του ιππόκαμπου. Ο ιππόκαμπος είναι μια περιοχή στο κέντρο του εγκεφάλου και οι ριπιδισμοί του είναι ένα φαινόμενο που εμφανίζεται σε ηλεκτροεγκεφαλογραφήματα. Συνίσταται σε μικρής διάρκειας και επαναλαμβανόμενες ηλεκτρικές ταλαντώσεις με συχνότητα της τάξεως των 100 Hz, παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες από εγκεφαλογραφήματα με ενθέσεις ιππόκαμπων κατά τόπους. Έτσι πειραματικά και στην αρχή πρωτόλεια ήταν η προσέγγιση του καλλτέχνη που όμως τον οδήγησε σε έναν διάλογο με τον εσωτερικό του κόσμο και εδώ ήρθε, η άλλη του αγάπη, η φωτογραφία να αποτελέσει πλοηγό στον ανεξερεύνητο μέχρι εκείνη τη στιγμή εσωτερικό του κόσμο, ο ʼλεξ, με ευφυία, τον μετατρέπει μέσω της φωτογραφικής τέχνης σε ένα σύστημα αρχειοθέτησης δημιουργόντας καλλιτεχνικά αρχεία μνήμης-δεν είναι τυχαίο που στο προσωπικό του σάιτ τις θεματικές του εργασίες τις ονομάζει rooms (δωμάτια)
Μάς ξεναγεί σε αυτά τα δωμάτια και ενώ καλλιτεχνικά φαντάζει το έργο ενός εσωστρεφή καλλιτέχνη που τον απασχολούν προσωπικά βιώματα και πραγματεύεται ολοδικά του συναισθήματα, έρχεται η στιγμή μετά από εικοσιπέντε χρόνια που ανοίγει τα "δωμάτια" στο κοινό, μία αποκάλυψη για τον ίδιο αλλά και για εμάς που δεν έχουμε απαντήσει στην τέχνη κάτι παρόμοιο.
Ο ίδιος ανατρεπτικός αποτινάσσει από πάνω του την οποιαδήποτε ταμπέλα που τον κατατάσσει σε συγκεκριμένα καλλιτεχνικά ρεύματα και μάς αφήνει ανεπηρέαστους να αναγνώσουμε το φωτογραφικό του έργο. Εκεί, δεν μπορεί κανείς να μην αντιληφθεί πως ο καλλιτέχνης κουβαλά στο βαλιτσάκι του επιρροές από τους master κλασικούς φωτογράφους, από ντανταιστές, σουρεαλιστές, έως και υπερρεαλιστές.
Εδώ παρουσιάζουμε το έργο του I Survived Today. Ευχαριστούμε θερμά για την παραχώριση του φωτογραφικού υλικού καθώς επίσης και τη συνέντευξή του που θα αναρτήσουμε τον Σεπτέμβρη σε ένα αφιέρωμα στη ζωή και στο καλλιτεχνικό του έργο.
Περσσότερα έργα του ʼλεξ μπορείτε να δείτε εδώ: http://eyeart.me